Frota H da Linha 3-Vermelha do Metrô de São Paulo |
Com a ameaça de GREVE durante a Abertura da Copa do Mundo que
acontece em São Paulo, o governo quer um Plano B. Segundo informações do
jornal “Folha de São Paulo”, a companhia ira concentrar funcionários do
plano de contigência do Metrô, aqueles que não aderem a greve na Linha
3-Vermelha. Com isso, outros trechos menos movimentandos da malha
poderiam ser fechado, segundo a publicação.
Outras duas hipóteses seriam o PAESE da Copa com ônibus municipais ou reforço dos trens da CPTM, na Linha 11-Coral.
Entenda a importância da Linha 3-Vermelha para a Copa do Mundo
Desde que se fala sobre a mobilidade na copa do mundo, tanto Estado
quanto Prefeitura escolheram o transportes sobre trilhos como meio mais
adequado para chegar ao estádio de Itaquera. Isso por que não haverá
estacionamentos da região, e interdições de vias próximas ao estádio,
como a Radial Leste.
A Linha 3-Vermelha do Metrô é recomendada para aqueles com ingressos da entrada oeste, que deverão desembarcar na Estação Arthur Alvim.
Já os torcedores com ingressos para a entrada leste do estádio
deverão utilizar o Expresso da Copa da CPTM que sairá da Plataforma 4 da Estação da Luz (Linha 11-Coral)
Fonte da Notícia: Via Trólebus
Créditos da Imagem Reservados ao Autor
With
the threat of strike action during the opening of the World Cup held in
São Paulo, the government wants a Plan B. According to the newspaper
"Folha de São Paulo", the company will focus staff contingency plan
Subway, those who do not join the strike in 3-Red Line. With this, other parts less movimentandos loop could be closed, according to the publication.
Two other hypotheses were the PAESE Cup with municipal bus or strengthening of CPTM trains on Line 11-Coral.
Understand the importance of Line 3-Red to the World Cup
Since we talk about mobility in the world cup, both State and Municipality chose rail transport is more appropriate to reach Itaquera stadium environment. That's why there will be no parking in the area, and next to the stadium bans pathways such as Radial Leste.
The 3-Red Line Subway is recommended for those with tickets from the west entrance, which should land on Arthur Alvim Station.
Have fans with tickets to the east entrance of the stadium should use the Express of CPTM Cup that will come out of Platform 4 da Luz Station (Line 11-Coral)
Source of News: Via TrolleybusImage credits Reserved to Author
Two other hypotheses were the PAESE Cup with municipal bus or strengthening of CPTM trains on Line 11-Coral.
Understand the importance of Line 3-Red to the World Cup
Since we talk about mobility in the world cup, both State and Municipality chose rail transport is more appropriate to reach Itaquera stadium environment. That's why there will be no parking in the area, and next to the stadium bans pathways such as Radial Leste.
The 3-Red Line Subway is recommended for those with tickets from the west entrance, which should land on Arthur Alvim Station.
Have fans with tickets to the east entrance of the stadium should use the Express of CPTM Cup that will come out of Platform 4 da Luz Station (Line 11-Coral)
Source of News: Via TrolleybusImage credits Reserved to Author
Nenhum comentário:
Postar um comentário